Moje hudební tvorba

Na svém starším webu jsem měl i sekci music.wrapuch.net (adresa stále funguje – odkazuje se právě na tento článek a jsou na ní z důvodu zachování odkazů umístěny i soubory ke stažení), kde byla vystavena moje hudební tvorba pro libovolné použití, převážně pro takové to domácí poslouchání. Myslím, že nastal čas (tedy hlavně jsem si ho konečně udělal), aby se to tut opět objevilo. Inu, je to tu a můžete si to zase stáhnout, pokud jste to ještě nestihli. Nemělo by tu být prakticky nic nového, jen to má novější design.

I had music.wrapuch.net section (the address is still working, redirecting to this article and also the links to the files for download are preserved) on the old version of this web where I published my music work for anyone to use, mainly for that kind of home listening. Now I think it's time (particulary I reserved the time to do that) to rebirth this section. So it is here and you can again download the files, if you didn't make it yet. There shoudn't be virtually anything new, it has only been redesigned.


Pokud máte nainstalovánu podporu Javy a funguje ve vašem prohlížeči, můžete si moduly rovnou přehrávat zde díky JavaMod Playeru. Některé však nefungují korektně, typickým zástupcem je wildhorm (JavaMod nezvládá opakování části patternu), ale použitelné to jako náhled je. Moduly také hrají v „původním stereu“, tzn. striktně první a čtvrtý kanál v jednom reproduktoru a druhý a třetí kanál v druhém reproduktoru. Ve výsledku je lepší to trochu míchnout dohromady, takže v této podobě je to nevhodné pro sluchátka.

If you have Java installed and it works in your browser, then you can play MODs directly here thanks to JavaMod Player. Some MODs doesn't work correctly, particulary wildhorm (JavaMod doesn't repeating of pattern parts), but it can be used as a preview. MODs also plays in „original stereo“, which means strictly first and fourth track in one channel and second and third track in the other channel. It's better when one channel penetrates a bit into the other and vice versa, so in this form it's not suitable to listen using headphones.

(The rest in Czech only, sorry ;).

MOD – nejstarší: 1993 – 1995

  • 1STPION.MOD … 1993–1994

    Tento song pochází z praprojektu H.A.T.E. – jedná se o jakousi simulaci jízdy na starém motocyklu Pionýr, zvaný též fichtl či fekál. Vesměs se nejedná ani tak moc o hudbu, jako spíš o dost hrůznou slátaninu bicích. Veškerý hlas uvnitř patří Petrisovi, jen to ueeee-Ugh – to pochází ze mě :-).

  • 2RUSKY.MOD … 1994

    Původně to napsal Ivan Mládek (tuším), tohle je můj remake vytvořený v podstatě z dlouhé chvíle. Ten zparchantělý hlas na začátku tam vlastně ani být nemá – tehdy jsem si myslel, že nějaký hlas navíc, by mohl být zajímavý (aby taky počítače ukázaly, že umí mluvit). Pochází z nějakého starého DOSového Golfu a zparchantěl jsem si ho vlastním prográmkem – taková jednoúčelová utilitka. Jinak je to jedna z mála skladeb, které mají nějaký rozumný konec (nejsou zničehonic utnuté).

  • ATECHNO.MOD … 1994

    Poněkud zvláštní skladba, jejímž základem je klasický starý techno drum loop, zvláštní bass v pozadí a zvláštní přechody z jakéhosi metal-kytarového chordu do úplně jiných chordů doplněného divným stringem a celé je to vůbec takové divné. Prostě jiné techno. Ukončeno utnutím.

  • D_METAL.MOD … 1993–1994

    Další skladba z praprojektu H.A.T.E. – asi takhle nějak jsem si kdysi já představoval death metal (neboli hudba, která mě naprosto neoslovila).. Slátanina v podobném duchu jako My 1st pioneer, akorát má semtam něco jako rytmus (stále postrádá melodičnost, i když někteří jedinci by ji tam možná našli). Textík „hau dů jů dů“ pochází opět ode mě – a poznámky o Second Breath narážejí na dnes již asi neexistující českou rockovou kapelu Druhý dech, která byla tak ochotná, že mi dovolila na kazeťák nahrát pár samplů z živé zkoušky :-). V této kapele jen tak mimochodem dělal bubeníka můj bratr (takže vlastně ten jediný sampl v tomto modulu pochází z jeho ruky ;-)).

  • DENSITY2.MOD … 1993–1994

    Kdysi kdosi udělal modul, který se jmenoval Density. Já jsem z tohot songu (tedy stejnými nástroji) udělal své vlastní Density v durovém ladění, takže ten název je spíše jen takové označení, jakože odkud to pochází. Sežeňte si schválně původní Density – ta podoba je hodně znát, akorát původní density nejsou v duru (kdo neví, co to je dur a moll, má smůlu – pro upřesnění – hmyz to není).

  • EXTR.MOD … 1994

    Ač tenhle modul snad jako jediný nenese znaky toho, že bych jej udělal já (prostě jsem řádně neoznačil samply), tak je to moje práce. Je to takový kratičký pokus, který vznikl asi takto: Jistá metalová kapela (Extreeme nebo tak nějak se tuším jmenovala – odtud ten název) měla na začátku své skladby dost nadupané kytarové sólo. No, a jeho první necelou polovinu jsem jen tak podle sluchu přepsal do MODu :-). Na tu druhou jsem už neměl – při té rychlosti jak to šlo do basů už jsem zkrátka ty noty nerozeznal, navíc ta kytara má dost často takovou barvu tónu, že se jedná v podstatě o více tónů současně. Několikrát jsem to v této skladbě zkoušel napodobit – no, ale už jsem to prostě nikdy nedodělal. Skladba využívá jen 3 kanály.

  • F_SNAKES.MOD … 1994

    Zasraný hadi – tenhle název jsem zvolil jen tak prostě proto, že je na začátku ta čehosi se leknuvší pani. Ten sampl je tam zase asi jen z podobných pohnutek, jako ve skladbě 2 Rusky z Leningradu. Dost velká část názvů mých skladeb je vůbec úplně mimo mísu, ale nějaký název by skladba mít měla, takže proto je to občas tak, jak to je. Jinak tato skladba je jakýsi pokus o využití rockových kytar – jak akordů, tak sólových. Činelovky zde opět zastupuje bratr z Druhého Dechu, většina ostatních samplů je jako obvykle vykradena z různých jiných modulů (jinak člověk vlastně ani k samplům nepřijde, že…).

  • FOREL1.MOD … 1994

    Tak tohle je píseň z doby, kdy jsem byl na gymplu hodně platonicky zamilovaný – no, víc to raději ani komentovat nebudu. Snad jen – je to (jako obvykle) nedodělaný a utnutý.

  • ILOVE1WC.MOD … 1994–1995

    Další skladba z praprojektu H.A.T.E. – tentokrát se však nejedná o nějaký vlastní nápad, ale je to předělaná znělka TVŠ (někdejší Televizní vysílání pro školy). Není to známý Popcorn, je to něco novějšího, co s Popcornem vůbec nesouvisí. Nevím, jestli si někteří z vás vzpomenete na tu původní znělku, tohle se trochu liší a rozhodně je to narozdíl od té znělky poněkud rozšířené. I přesto, že je song relativně krátký (pod 2 minuty, to není žádná délka), má nějaký normální konec (i když trochu divný, ale má). Dost možná, že ho Petris v pozdější době ještě nějak upravil a rozšířil v novém znění (místo žáby je tam spláchnutí záchodu), mě se tam ale víc líbí ta žába, takže jak jsem vytvořil, tak šířím :-). Zajímavost v této skladbě je třídobý takt.

  • KICK.MOD … 1994

    Tahle píseň vznikla v době, kdy zamilovaný Hejťák (nejmenovaný člen H.A.T.E.) dostal kopačky (odtud ten název). A v tomto duchu se tato píseň (i když je durová) nese celou dobu. Je to taková velmi lehce laděná píseň vybrnkávaná na něco jako španělskou kytaru doprovázená táhlým vlněným bassem prokládaná zašustěním nějakého nevímčeho. Má zajímavý nezvyklý rytmus, který je nasimulován změnou rychlosti v momentě, kde není žádná nota a všechny nástroje jen hrají svou „setrvačností“. Dle mého názoru i přes svou jednoduchost poměrně hezká skladba.

  • MILAN1.MOD … 1993–1994

    Tak tohle je totální taková cirkusová vopičárna, která vznikla na základě existence našeho třídního profesora, jehož jsme neměli příliš v oblibě a zpočátku jsme měli pocit, že nás poněkud terorizuje (později jsme zjistili, že lepšího třídního jme mohli mít jen ztěží). Je to (výjímečně rytmická) slátanina různých nástrojů, kde opět převládají metalové kytary a poměrně rapidní bicí. Verzí S.U.D. Terroru vzniklo několik, tahle je výsledkem neustáleho vylepšování a rozšiřování a obsahuje všechny prvky jakéhosi prvního dílu S.U.D. Terroru.

  • MILAN2.MOD … 1993

    Druhé pokračování S.U.D. Terroru, který volně navazuje na díl první. První zhruba 3 minuty jsou stejné jako v prvním dílu a pocházejí z jedné z prvních verzí prvního dílu. Celý blázinec je na zlomu třetí a čtvrté minuty ukončen a začíná hlavní část druhého dílu, který má tu počáteční kytarovou vybrnkávačku stejnou, ale následně se rozjede místo do cirkusového blázince do jakési apokalyptické ponuré hudby, jež má na svědomí hlavně podkladový bass. Zajímavé je, že vývoj druhého dílu byl ukončen dříve, než prvního, ten byl následně ještě kosmeticky upravován.

  • ROCKSHIT.MOD … 1994

    Jednoduchá předělaná napodobenina jedné nejmenované skladby. Obsahuje řídobý takt a poslední pattern (možná dva) je zacyklován.

  • SBABY.MOD … 1995

    Tak tenhle song ač má název mimo mísu a je zacyklován je podle mého názoru můj nejlepší z této éry. Má poměrně zajímavé stereo rozložení bicích, zvláštní nástroje a celkově se jedná o poměrně slušný lehce psychologicky laděný song. Doporučuji nastavit aspoň 3 loopy (to dá něco přes 7 minut) :-).

  • THC.MOD … 1994

    Třísamplový song, jehož název celkem jasně vypovídá, co bylo podnětem k jeho stvoření. Později byla v dalších trackerech (S3M a později i IT) vytvořena rozšířená verze, která obsahovala po zhruba tak dlouhé pasáži, jako je tento song, ještě bicí.

  • TOULAVEJ.MOD … 1994

    Jen tak zpaměti spáchaný song jedné známé snad i lidové písně. A snad můj první song, který byl utvořen pouze jedním samplem (Piano).

  • WHATS_UP.MOD … 1994

    Pokud píseň What's Up znáte, tak jestli se vám líbí, raději si tohle ani nestahujte. Je to jeden z mých prvních pokusů, kde jsem se snažil použít samply od Druhého Dechu – kromě bratrových bicích je tam i nějaký ten kytarový akord a basskytara, která však díky zcela neprofesionálnímu nasamplování postrádá basy (což je u basskytary dost podstatná závada). Ostatně stejně blbě jsou nasamplovány všechny samply, pocházející od Druhého Dechu, což se dost podepsalo na kvalitě songu – všechny jinak převzaté samply jasně dominují pokud je zrovna nepřekřičí výšky nekvalitně nasamplovaných samplů (no fakt – basa, která má více výšek, než basů, stojí opravdu za dvě věci … malý hnědý a velký hnědý).

  • WILDHORM.MOD … 1994

    Tak tohle je takový zajímavý pokus, v němž jsem zkoušel, co se dá dělat s nasamplovanými kytarami od skupiny Pantera a s některými efekty, které MODy nabízely. Je zde hodně použit loop patternu a u bicích je místy použit efekt, který během jedné noty stihne zahrát dvakrát.

Všechny moduly z této éry jsou ke stažení »» zde ««.


S3M – moje: 1995 – 1996

  • BOBRSPAT.S3M … 1995

    Píseň „Když jde malý bobr spát“ byla námětem k této brutální hrůze, která vyjadřuje, jak moc se mi píseň „Když jde malý bobr spát“ nelíbí :-). Hlasy pocházejí z mého hrdla. Jestli si to chcete užít, nastavte si looping, je to pro tuto funkci designované.

  • BODLAKY.S3M … 1995

    Opět jedna známá skladba v poněkud úpraveném podání (co se rytmu týče). Původně měla být také použita pro H.A.T.E., ovšem spáchal jsem si ji sám v době, kdy jsem byl opětovně zamilovaný – tentokrát preventivně do více děvčat (beztak platonicky – jako vždy). Není na škodu i zde použít looping, jinak se to jeví jako nedodělané. Použity byly pěkné samply španělky a flétny z „gymnopedies“.

  • CH_R_S.S3M … 1995

    Námětem k této slepičí pitomosti je jedna pasáž z animovaného ruského seriálu „Jen počkej!“, kdy vlk sedí v kombajnu, který produkuje balíky slámy, přičemž v této pasáži balíkuje i slepice. Zde looping ponechám na vašem uvážení (nedodělané to je, ale cykluje se to celé).

  • FOREVER.S3M … 1995

    Opět jedna decentně zamilovaná, prozměnu věnována hned pěti ženským. Ne, já nebyl děvkař, já byl jen strašně blbej. Jinak mohlo by to být lepší, je to taková kolemdokolující kombinace rock-kytarového akordu s nějakým chorálem či co s doprovodnou bass-kytarou a jako hlavní nástroje vystupují elektronické klávesy spolu se sólovou kytarou. K zahození není ani stereo rozprostření nástrojů.

  • FUCKBODY.S3M … 1995

    Jistým způsobem ovlivněn starými dobrými 2Unlimited a pod taktovkou praprojektu H.A.T.E. s cílem ukázat, jak je to techno hnusné, vznikl tento song, jež v sobě kombinuje řekl bych příliš mnoho techno prvků. Původně to byl 4-kanálový MOD, ten ale zněl dost hrozně (o strašném stereu nemluvě), takže se to později vyklubalo až do této osmikanálové podoby, kde už je i náznak pokusu to stereo trochu rozmístit. Velmi zajímavě je zde použit sampl klasický gramofonový scratching. První část této skladby zní také velice zajímavě pokud se zruší přehrávání s interpolací a bude se to přehrávat prachobyčejně 8-bitově. Jeden sampl, který simuluje scratch (ale není to scratch) je zde položen totiž velmi nízko, takže jsou jednotlivé hodnoty na křivce dost slyšitelně protaženy, což se interpolací ztratí (je to zhruba v oblasti času mezi 15. a 30. sekundou a dále ke konci 1. minuty). Pak už nastupuje parodie na známou pasáž od 2Unlimited (nechybí ani Anitin známý yell)… a tak dále. Jen ten konec je takový … jak když spadnete do kanálu.

  • GUITARS.S3M … 1996

    Inspirován modulem bloodthirsty vzal jsem nějaké ty hardkytarové samplíky a poskládal tuhle věc se zcela jasným vzezřením bez nějakých utajených zvukových dokresů či úmyslně falešným zvukem a podobně. Looping doporučen.

  • HITURBO2.S3M … 1995

    Opět jedna skladba, co má název z náhodných slov. Jako DrumMixy byly použity nasamplované sekvence tuším od skupiny Outhere Brothers a jejich písně Don't stop. Konec je ustřižen a looping by to zopakoval od začátku – takže jasně nedodělaná věc.

  • MILAN2.S3M … 1995

    S.U.D. Terror II – zkrácená verze, obsahuje to samé, co S.U.D. Terror II v MODu, ale jen tu druhou část od čtvrté minuty dál. V podstatě to mohl být MOD, ale v té době jsem dělal už jen S3Mka, ať to bylo jakkoli dlouhé. Pokud jste si stáhli Milana 2 v MODu, tohle je pro vás zbytečné.

  • OTAZNIK.S3M … 1995

    Tahle skladba se snaží simulovat stereo krátkým posunutím jednoho kanálu vůči druhému, takže ve sluchátkách může znít lépe, než z reproduktorů. Obsahuje motiv z jedné písně tuším že kapely Divnej Pach, který se víceméně opakuje, takže není v podstatě o co stát. Hlavní nástroj jsou elektrické klávesy znějící dost vlnitě, podklad tvoří jedna sekvence bicích doprovázená jakýmsi bassem a to písknutí jsem udělal sám motivován spoustou někdejších zahraničních popových kapel s nechutně veselými písněmi :-).

  • ROTY.S3M … 1995

    Další zvláštní odrhovačka s pseudo-stereem vzniklým drobným posunutím kanálů. Tady jsem si vyzkoušel, co za blbost se dá poskládat z vlastních úst – všechny ty šustivé zvuky jsem osobně „namluvil“. Zní to myslím zajímavě, ale asi bych s tím neprorazil :-). A to nemluvím o tom nesmyslném názvu (jak mě tehdy napadla jízda kvasnic (aspoň tak jsem to přeložil) – to fakt netuším).

  • SCHODY.S3M … 1995

    Já myslím, že tady není moc co dodat – snad jen – začíná to někde uprostřed a končí to taky někde uprostřed – prostě jen takový pokus. Někde jsem vyhrabal dva hezký samply a hodily se mi jen do téhle skladby.

  • THC.S3M … 1995

    Rozšířená verze THC – doplněno o bicí, nicméně nedokončeno. A co mě štve nejvíc – já už to jednou dokončil, jenže se to někam ztratilo. Takže tu je aspoň tahle nedokončená verze.

  • WRP_TECH.S3M … 1995

    Pokus na dvojku – tedy rychlost 2 – to je docela fofr a málokdy se to používá (jednička už je v podstatě nepoužitelná – pozn.: čím nižší číslo, tím rychlejší, nula neexistuje). Je to jen takové krátké techníčko na bázi samplů od starých 2Unlimited – v podstatě jen náznak pokusu.

Všechny moduly z této éry jsou ke stažení »» zde ««.


S3M – 2 DJs: 1996 – 1997

  • 12GRSX.S3M … 1996

    Tak tenhle totální úlet využívající sekvence z původního „Eins, zwei, polizei“ vznikal poměrně dlouho. Samply těchto sekvencí jsem udělal možná už v roce 1993, dodělíno to však bylo do téhle podoby až o 3 roky později. Proloženo je to na dvou místech (začátku a kdesi uprostřed (na začátku 5. minuty)) naprosto strašným intermezzem na harmoniku. Všechny samply kromě NSP-Snare (takový ten buben, který se na konci některých taktů objevuje a zesilujíc lítá z repráku do repráku) jsem osobně nasamploval a pokud to není zrovna mix z původní písně od Mo-Do, pak jsem je i sám stvořil (i tu strašlivou harmoniku). No, co si budem povídat, je to strašná záležitost :-).

  • ANREMIX.S3M … 1996

    Zas jeden takový nedodělaný pokus na motivy čehosi od starých 2Unlimited. Spíš zde šlo o to vyzkoušet si panning – přechod zvuku mezi repráky. S odstupem doby mi některé tyto kraťoučké nedodělky připadají docela pěkné, jenže já se prostě nemám k tomu, abych to dodělal (umím vůbec ještě dělat v nějakém tom trackeru? Dost pochybuji…).

  • BRIGADA.S3M … 1996

    Takový pokus trochu přehnaně ztechnit některé totalitní skladby.

  • BRSNG2.S3M … 1996

    Další pokus o techno, tentokrát dost brutálně přehnaný (trochu řízlé Ravem – aspoň doufám, že správně tuším, co to je). Přehnané je to také hlasitostí – ono když hraje nějakých 14 kanálů dohromady (je v tom nasimulované stereo tak, že dost samplů je dvakrát), tak je to docela overload…

  • BRSNG3.S3M … 1996

    Pouhých 6 sekund – tedy jeden pattern takového nesmyslného pokusu…

  • BRUTYSNG.S3M … 1996

    Další techno-pokus, tentokrát obsahuje známou skladbu, ale za boha si nevzpomenu, co to je zač. Mám pocit, že Winamp zrovna tuto skladbu přehrává špatně, je tam u těch jakoby houslí použit offset a takový nešikovný způsob jeho opakování – no, nejlépe je na to použít Impulse Tracker (no, jasně, v dnešní době Windowsů to může činit trochu problémy, ale snad nebude tak zle…). Vhodný je looping.

  • CLAXON.S3M … 1996

    Velice suchý pokus použít jednu známou sekvenci od Michalea Jacksona (to je důvod, proč se to jmenuje Claxon). V IT modulech ji používám také, ale vylepšenou – 16-bitovou a snad i Stereo. Nicméně nic inteligentního z toho zatím nevzešlo.

  • FRANCIE.S3M … 1996

    Jestli v téhle skladbě někdo poznáte, na základě které písně (nevímjaké asi francouzské kapely) je tahle skladba utvořená a pošlete mi její původní znění v MP3, budu vám neskonale zauzlován. Jinak zde nejspíš asi taky bude problém s tím opakovaným offset-efektem, ale nejsem si jist, nicméně zní to rozumně i ve Winampu.

  • FUXONG.S3M … 1996

    Tuhle skladbu jsem nazval Fuxong podle toho, že ji kdysi pro ZX spectum spáchal František Fuka (jeho skladby je možné i s emulátorem pro tyto ZX Spectrácké songy najít na jeho webu), ten ji však udělal podle nějaké Spectrácké hry, která se jmenuje Terra Cresta – takže jestli se to ještě té původní hudbě podobá, pak hudební pošta funguje. Looping doporučen.

  • GOFORIT.S3M … 1996

    Opět jeden nedokončený pokus, jehož počet patternů se snad dá i na prstech jedné ruky spočítat. Na paškál jsem si opět vzal známou pasáž (samozřejmě nesouvisející s názvem songu) jedné skladby kapely 2Unlimited (mluvím pořád o starých dobrých 2Unlimited – ty dvě nány, co z toho vznikly potom, byla jen pokroucená zhovadilost).

  • GUMGUM.S3M … 1996

    Kdo byl na vojně, možná bude vědět (po poslechu této skladby), proč se to jmenuje tak, jak se to jmenuje – prostě se gumuje o sto péro. Je to tuším převzaná píseň od kapely Outhere Brothers – Boom Boom Boom a v tomto podání je poněkud zvláštní, protože se zde kombinuje techno s flétnou a harmonikou (tahací).

  • HOVINKO.S3M … 1997

    Sluníčko, sluníčko – tak tahle milá písnička byla obětí této kompilace, jejíž kořeny zasadil VMV (Vrtulník Michael V.) – teď už si tak neříká, ty časy jsou pryč, nicméně tohle šílenství po něm zbylo). Polomluvený polozpívaný text v této písní nazpíval právě on a posléze z tohoto námětu uděla vlastní hit se stejným názvem. Já jen pevně doufám, že se vystavením této skladby nedopouštím nějakého závažného trestného činu, souvisejícího s autorskými právy a podobně :-). Byl bych moc rád, kdyby si tuto skladbu nikdo se současným panem M.V. nespojoval i přesto, že se jeho hlas dostal právě do této skladby (nasamplováno z rádia). Skladba je samozřejmě utnutá.

  • IWANNA.S3M … 1997

    Téměř dokončená věc – I wanna be a hippie (nebo tak nějak se to jmenovalo). Winamp tuto skladbu přehrává naprosto špatně, zejména opět ty cvrdlikající housličky po téměř celou dobu písně, protože jsem zase nevhodným způsobem použil opakování offsetu. Stejně tak špatně se přehrává saxofon. A asi by váz zajímal ten divný název – no, je to pracovní název a to wv05.m znamená Wrapuch version 05 Mono. Jinak je to relativně povedená věc – až na ty offsety – ty nástroje mají prostě znít podstatně kratšeji. No, a konec je nepěkně useknutý.

  • MANIACOP.S3M … 1996

    Tak tahle zběsilost v rytmu techno až chílema nenápadně rave (vlastně jen při náběhu) je parodie na známou skladbu z Policajta z Beverly Hills (Axel F. Theme). Opět je to chvílema trochu přetechnizované, v první části (tak do poloviny 3. minuty) a dále pak ke konci se opět poněkud nešetrně vrací nasamplovaná sekvence z jedné skladby, na jejíž název ani autora si zaboha už nevzpomenu. Jinak je to jedna z mála věcí, které mají jakýs takýs konec. Skladba ve Winampu hlásí, že má délku 8:14, ale od té 6. minuty je už jen ticho, takže celá skladba má jen asi 5:03 (sám nevím, proč jsem to tehdy takhle blbě udělal).

  • MENGELIS.S3M … 1997

    Vrtačka dr. Mengeleho – takto VMV nazval ten divný zvuk, který je v této skladbě dominantní a snad poprvé zazněl ve skladbě jistého Winka – Higher State Of Consciousness a později se objevil v podání Porn Kings ve skladbě Up To No Good, kterou si vzal později na paškál DJ Quicksilver a – později také já (no, já už si vzal na paškál jen ten Quicksilverův remix a udělal z něj vlastní remix – IT, které má 9 MB!). Jinak ještě krátce k této skladbě: Je to nedodělané a je to jeden z prvních pokusů použít právě onu „vrtačku“.

  • NEW.S3M … 1997

    Začíná to hezky a příliš brzy to končí – takhle vypadá velká část mých modulů – chytnu nějakej nápad a to je všechno – ani se to nestačí řádně rozjet a skončí to. Tohle zrovna je pokus pohrát si poněkud se stereem a malinko s jakousi arytmikou toho skřípavého pípání.

  • NEWDRILL.S3M … 1997

    Prvopočátek pokusu hrát si znovu trochu silněji s „vrtačkou“ – jsou použity nasamplované sekvence z remixu DJ Quicksilvera skladby Up To No Good. Objevuje se zde první pokus použít jako zvuk nějakých smyšlených 104 bajtů.

  • NOVYNKA1.S3M … 1997

    Tohle je takový neefektivní pokus opakovat pořád jednu frázi kolem dokola a nepatrně ji přitom pozměňovat. Pamětníci možná poznají doprovodné samply z MODu Cooking It Up, ostatní samply jsou takové nějaké různé a ten jakoby hlas počítače – to už sám ani netuším, kde jsem to vzal, ale připadal mi vhodný do rytmu, tak jsem ho tam dal. Jinak skladba je Mono a nedokončená (a to sem píšu proč, když konec postrádá skoro každá? ;-)).

  • NSMSL.S3M … 1996

    Takový malý pokus o několika málo patternech – pokus trochu zrychlit. Nic víc snad ani není třeba dodávat.

  • PLBOST.S3M … 1997

    Opět další mix-pokus na motivy 2Unlimited. Mám nejasný pocit, že Winamp konec lehce zblbne.

  • POPCORN4.S3M … 1997

    Pokus o Popcorn pod taktovkou 2 DJs – není to tak strašné, ale nejsem si jist, jestli je zvolen vhodný žánr – techno, drummix sekvence a tak.

  • ROCKLIVE.S3M … 1997

    Jestli jste někdy dělali moduly, určitě jste zkoušeli dělat simulaci živého koncertu. Tak tohle je jedna simulace ode mě. Osobně si o ní myslím, že je pěkná – nebo tedy trochu střízlivěji: Hezčí se mi udělat nepodařilo ;-).

  • TBS2.S3M … 1996

    Velmi nepěkná předělaný modul The body snatcher – vše, co zůstalo původní je pěkné, vše, co jsem přidělal, je hnus fialovej. Jeden z mála modulů, které bych nejradši smazal.

  • TEARS.S3M … 1996

    Po delší době zas jedna slušná zamilovaná. Tentokrát na motivy jedné písně Jima Čerta Lothlórien (tuším, že tak nějak se to jmenovalo – Jim Čert samozřejmě čerpal z Pána Prstenů). Jedna z mála skladeb, která nemá bicí :-). V podstatě jen chordy a piano. Je zde náznak (dost nepovedený) lidské nepřesnosti při akci stisku dvou kláves piána současně.

  • TJADYDA.S3M … 1996

    Pokus napodobit jednu mě doteď neznámou skladbu, nedodělané, protože jsem jí ani víc nikdy neslyšel – nevím, co to je a ten konec (byť ustřižený) jsem si už domyslel – je znát, že to postrádá ducha.

  • U_REMICK.S3M … 1996

    Zase nedokončená zhůvěřilost, jež se okolo poloviny první minuty (mj. použitím příslušného bassu) snaží napodobit kapelu Squeezer. A protože se to pořád opakuje, zamontoval do druhé minuty malou změnu a ke konci se vám to na chvilku zasekne, taxe nelekněte, porucha není na vašem počítači :-).

  • VMV.S3M … 1996

    Opět to odnesl chudák VMV, jehož výplody kdysi dosti ujetého mozku jsem zneužil do tohoto totálního nesmyslu, který jsem jako jeden z mála usekl úmyslně ještě před koncem druhé minuty, odkud dojíždí ještě pár sekund ticha.

  • WALTPOKS.S3M … 1997

    Pokus zmixovat jeden pěkný griff od metalové kapely Waltari. Čítá kombinaci 5 patternů a vesměs není o co stát.

  • WELCOME!.S3M … 1996

    Toto měl být úplně první song pod značkou 2DJs. Jako první byl zahájen a jako první dokončen. Nezní to úplně strašně, i když je tam dost techno prvků a je to lehce přepláclé, nicméně to neobsahuje žádnou sekvenci bicích, vše je uděláno „po svých“ (taky toho tam není tolik, aby se kvůli tomu musel vybírat nějaký drummix). Třetí minuta je ve znamení napodobeniny čehosi od 2Unlimited a končí to dost suše – nesprávně vysloveným konstatováním „Game ovr“ (ani nevím, ze které hry tenhle divný sampl pochází).

  • WHATISIT.S3M … 1996

    Úchylná ujetost, jež v sobě kombinuje příliš mnoho prvků na to, aby byla hezká, přičemž v momentě kdy hezká začíná být, tak končí. To je tak, když máte na disku spoustu drummixových sekvencí, jednu hezčí než druhou, ale nevíte, jak je využít. Taxi jednoho dne řeknete: Teď musím použít tuhle i kdyby to nešlo. No, a po pár patternech zjistíte, že to fakt nejde.

Všechny moduly z této éry jsou ke stažení »» zde ««.


IT – 2 DJs: 1997 – 1999 (a jeden z 2006!)

  • BUBAK.IT … 1998

    Jeden pattern – to jsem sem snad ani nemusel dávat … no, ale dal jsem.

  • CLAXPOX.IT … 1998

    Dalších pár zopakujících se patternů – opět na téma Michael Claxon – tentokrát v CD kvalitě (tedy ty samply). Použity jsou také první pokusy samplů od Prodigy.

  • DEL_2XX.IT … 1997

    Název jasně mluví za vše – prostě jsem zkusil něco grabnout z CD a poskládat to za sebe. Výsledkem je bezduché bubnovnání s pokusem o plovoucí stereo, nic víc.

  • DEPART.IT … 1998

    Jeden z mála modulů z poslední doby, který má trochu logiku a délku. Zde je dobré dávat pozor na výběr přehrávače, dobré zkušenosti mám s Winampem 2.90, předchozí (či pozdější) Winampy už to nemusí hrát dobře, zejména ten vlnitý podklad. Námětem k této skladbě je jeden MID ze hry Duke3D – Atomic Release, myslím, že se jedná o poslední level (je tam třeba pod vodou zabít královnu takových slizkých mrch). Škoda, že to není dodělané, je to jeden z posledních slušnějších záchvěvů.

  • DUCDUC.IT … 1999

    Takový nepovedený nedodělaný ducmix parodující jednu známou pasáž tuším z Toccaty.

  • FINEWORK.IT … 1998

    Začíná to jako Prodigy, používá to drumsekvenci z Ballroom Blitz (nebo jaxe to jmenuje) ale je to úplně něco jiného – nicméně nevím co, ale techno-pamětníci by v tom ten původní záměr najít mohli. Nedodělané a ukončené naprosto otřesně. Mimochodem – zajímavá kombinace techna a tympánů (tak někdy v druhé polovině).

  • FOREVER.IT … 1998

    Opět ten samý Forever jako ve verzi S3M, jen zpočátku tam chybí ten průvan a ty efekty – prostě to obsahuje jen hudbu.

  • GTPOX.IT … 1997

    Pokusil jsem se vyhrabat z jednoho modulu kytarové sekvence a něco z nich udělat – nepovedlo se mi ale vůbec nic.

  • GTPOX2.IT … 1999

    Inspirován Jimem Čertem zkusil jsem dle jeho písně tuším Hakeldama spáchat tuhle roztodivnost, která v sobě nese rockové kytary a flétnu.

  • IWANNA.IT … 2006

    Modul „I wanna“ coby S3M jsem se po létech rozhodl dokončit. Sláva, hurá, povedlo se. A při té příležitosti jsem si ve třetí minutě neodpustil nastrkat tam takovou zvláštní zpomalovací vsuvku, která, bych řekl, že je snad z celé skladby to nejlepší, co tam můžete nalézt ;-).

  • KOX.IT … 1997

    Jeden z posledních pokusů spáchat něco ve stylu techno hudby, mísí se v tom beep od 2Unlimited a pověstná „Mengeleho vrtačka“. Pochopitelně nedokončeno.

  • NXTRIPPD.IT … 1998

    Syntetickým tónem různých barev (každá barva jiný sampl) jsem se pokusil napodobit jednu skladbu, která ani nevím, jak se jmenuje a od koho je – a jako obvykle to skončilo dřív, než to dostalo šanci se nějak rozvinout.

  • ORIENTEC.IT … 1998

    První a poslední pokus hrát si nejen se samply, ale dělat z nich i instrumenty, přičemž samotné instrumenty měly za úkol trochu lítat ve stereu mezi kanály. Obsahuje pouhé 3 patterny.

  • PACMAN.IT … 1998

    Kdo by neznal úvodní hudbu z Pac-mana – tak tu jsem si vzal na paškál do tohoto modulu a trochu to rozšířil. Sám mám pocit, že zejména začátek této skladby připomíná skutečné originální znění hry Pac-man. Mimochodem – ten základní píp jsem si musel udělat sám – prostě jsem si nechal vygenerovat jednu celou sinusoidu a zaloopoval.

  • POPCORN4.IT … 1997

    Původníé dodělaný Popcorn4 jsem se snažil ještě vylepšit, ale nedodělal, takže z toho vznikl tenhle paskvil, kde se míchají staré a nové patterny s různou hlasitostí – to ani nestahujte…

  • POPCORN5.IT … 1999

    Moje nejdelší a poslední verze Popcornu. Opět v technostylu a jako jedna z mála věcí dotažené do zdárného konce. Hlavní melodii nezvykle tvoří vystřelený špunt z láhve šampaňského.

  • PORNKING.IT … 1998

    Máte-li chuť si stáhnout nějakých 9 MB dat (výjímečně zazipováno a ne zaRARováno, protože chudák RAR z tohohle dělal archiv delší, než byl modul), pak budete odměněni obyčejným remixem, který byl spáchán z remixu DJ Quicksilvera, jenž tento remix spáchal z písně Up To No Good od Porn Kings. Ale takhle by se opravdu moduly dělat neměly – je to vlastně můj jediný modul tohoto typu – prostě jen remix. Nic zvláštního, navíc na to existují určitě podstatně zajímavější softy. Důvod, proč jsem takto spáchal tento modul je záliba ve „vrtačce dr. Mengeleho“ :-). Tento modul není zahrnut v celkovém archivu.

  • SYNTETIK.IT … 1998

    Zas jeden pokus o ničem – nejzajímavější na tom je snad ten kopák – ten byl spáchán asi takto: Ve hře DOOM se vyskytuje poměrně drsná příšera, která se jmenuje CyberDaemon (takovej ten obrovskej kozel s raketometem místo pazoury. A ten když chodí, tak dupe. No, a z toho dupnutí je tento jakoby „kopák“. Ostatní samply pocházejí ze syntetické laboratoře jednoho softu na editaci zvuků.

  • THC.IT … 1999

    Konečná a finální (a dodělaná) verze THC. Můj předposlední dodělaný modul.

  • TRANS.IT … 1999

    A tohle je můj skutečně poslední modul. A jak tenhle vznikl a proč je tak dlouhý? Kdysi ho zřejmě už někdo udělal jako XM a převedl do EXE. A mě se tento EXE soubor dostal do rukou, nicméně nepodařilo se mi z něj to XMko vypreparovat. Tak jsem si zapamatoval noty a udělal podle toho vlastní Transdimensional (tak se původně jmenuje tato skladba). A tenhlavní motiv jsem zkusil udělat několika různými nástroji, z nichž základní jsou elektronické klávesy a nejzajímavější je Meep Meep jednoho rychjlého ptáka walta Disneye (určitě ho tam najdete). Protože jde o těžkou kolemdokolačku (jen se střídají nástroje pro základní motiv), vložil jsem někam ke konci efekt zpomalení, který jsem musel trochu dořešit snížením Meep Meep o jednu oktávu. Je to vlastně takové moje rozloučení s modulovou hudbou – potom jsem už opravdu nic neudělal.

  • WINKMX.IT … 1999

    Ač se zdá toto jako delší modul (co do hracího času), nenechte se vyvést z míry – je to také jen pokus a nedodělávka, ovšem s poměrně kvalitními samply, převážně grabnutými z CD. Jen bass je 8-bitový, zbytek je 16-bitů a drumsekvence jsou i originálně stereo. Zajímavý je zejména začátek – je zde použito jakési rytmické rozladění a uvedení rytmu na pravou míru, přičemž ono původní rytmické rozladění se táhne celou skladbou. A jestli se někdy odrazím od můstku znovu a začnu něco páchat, možná to bude právě u tohoto modulu – pokud nenarazím rovnou na nějaký jiný bezva editor.

Všechny moduly z této éry (kromě 9 MB PORNKING.IT) jsou ke stažení »» zde ««.


MP3 – 2007

Po létech jsem opět zakoketoval s myšlenkou vrátit se k tvorbě hudby a zkusil jsem jeden starší program, který jsem do té doby dost dobře nechápal. Je jím ReBirth od Propellerheads, který vyšel zdarma, tak jsem si s ním pár minut hrál a vznikla taková desetiminutová opravdu jednoduchá a primitivní věc. Tu zde ke stažení nenaleznete, protože jsem ji nakonec udělal celou znovu. Tentokráte jsem se vykroutil až ke 21 a ¼ minutě a po několika měsícich dostala skladba také jméno. A tu už si (namísto původního „pokusu“) můžete stáhnout – jmenuje se nyní Moody Machine II. Anebo také přehrát přímo zde (jde o tentýž soubor):


IT – New Era – 2007+

Už jsem tomu ani moc nevěřil, že začnu ještě něco tvořit, ale stalo se. Nastartoval jsem ve WinXP x64 DosBox, starý dobrý DOSový Impulse Tracker 2.14 a čas od času tak něco vznikne. Zde jsou tedy moduly z „nové éry“, která se datuje od července roku 2007, kdy vznikl „další první“ modul. Prozatím zde budou umístěny v nekomprimované přímo stáhnutelné podobě.

  • LAPISTALA.IT … červenec 2007

    Když jsem v tom červenci 2007 zkoušel opět tvořit, snažil jsem se začít něčím, co není na motivy něčeho jiného nebo známého. Vznikla taková jednoduchá a pochopitelně nedokončená skladbička, která kombinuje jeden DrumMix, extra hi-hat, bass od 2UnLtd, akord elektronických kláves a samozřejmě – píšťalu. Skladbu jsem nakonec použil v jednom videu na CD-R serveru, ale nevybavím si teď, kde to přesně bylo. Možná to sem někdy doplním.

  • LOGITECH.IT … prosinec 2007

    Tahle skladbička nemá „Brbly a la Logitech“ v názvu jen tak. Je totiž vytvořena na motivy skladby, kterou firma Logitech použila jako podkres pod flashové zobrazení jejich snad úplně první laserové myši. To jejich bylo techno jak z čítanky, to moje je trošku v retro stylu, ale fakt jen trošku ;) Používá totiž jeden velice známý DrumMix (v mém případě pomocí dvou samplů rozdělených do sterea na čtyři), ten, protože je hraný živou kapelou a tudíž počítačově nepřesný, je v modulu pečlivě ohlídán a sesynchronizován, aby neujížděl nebo se nezpožďoval a hlavně – je nasamplovaný z MP3-quality záznamu, takže na modul docela slušný ;-) (to je také důvod, proč má modul skoro mego). No, a kolem něj už jsou jen dva nástroje, starý dobrý „TotalTechnoBass“ a vystřelení zátky ze šampaňského, které dělá tu hlavní melodii převzatou od loopu z Logitechu. Asi nemusím připomínat, že je to nedokončené, ale mám dojem, že i tohle už jsem někde na CD-R serveru použil (až to najdu, doplním).

  • SHOVCONC.IT … září 2008

    Radujme se, veselme se, je tu úplně nejčerstvější a hlavně DOKONČENÁ věc. Skladba nese název „Lopata, beton“, správně má mít i slova, ale dotvořené této zpívané verze si ještě hodně rozmyslím ;-). A abych byl upřímný, není úplně z mé hlavy, vlastně oba dva nápady, jak základní melodie s názvem (a slovy, ale o tom možná někdy později), tak to, z jakých samplů se skládá, nepocházejí z mé hlavy.

    Melodie a slova se zrodila ještě v minulém tisíciletí v hlavě jistého „Eddieho“, který, jestli se nepletu, měl kdysi cosi společného s kapelou Satisfucktion. Jeho nápad tedy nyní vylézá v mé vlastní úpravě na povrch v podobě skladby, která je tvořena – a to je druhý z nápadů, který není také z mé hlavy – výhradně zvuky z Windows XP (v mém případě posloužila x64 verze, ale myslím, že ve 32bitové jsou ty zvuky stejné). Ano, tato skladba neobsahuje nic než zvuky z Windows XP, takže žádný DrumMix, žádné bicí navíc (někteří tvůrci „Windows-songů“ se bez bicích neobejdou, já jsem to odvážně zkusil bez nich), všechny zvuky jsou jen a jen z Windows. Pravda, trochu jsem je poeditoval, ale opravdu jen trochu, to znamená, že některé jsou ze začátku pokráceny (je to prostě snazší než dávat všemu offset, který navíc může překážet, když chce člověk použít další efekt) a asi úplně všechny byly normalizovány, což ovšem nemění základní charakter a zabarvení zvuku, to jej jen zesiluje.

    Troufám si říci, že je to za poslední dobu jedna z těch lepších skladeb, už jen proto, že je dokončená a nezaloopovaná, ale hlavně proto, že jsem se tím také zapsal do dlouhé řady těch, kteří vytvořili skladbu čistě z Windowsových zvuků (ono se to zdá být jako pořádná pitomost, ale on je to svým způsobem takový sport, kde není až tak důležité zvítězit (i když hlavu a patu by to přeci jen mít mělo), ale zúčastnit se).

    Osobně se mi tato skladba líbí natolik, že jsem se rozhodl ji pro všechny, kteří se nechtějí mrcasit s přehráváním v XMPlayeru, převést do MP3 a nabídnout ke stažení (má to 6,39 MB):

    Shovel, Concrete – MP3 ke stažení

    A samozřejmě je tu i možnost přímého přehrání:



Trocha historie

Když začínaly v relativně dávných dobách počítače (tím myslím klasické PC alespoň řady XT 8086) vyluzovat nějaké poslouchatelné zvuky, mohl být člověk rád, když to pípalo alespoň v různých tónech. O vícehlasém pípání si mohl nechat každý jen zdát (no, dobře, ti, co měli něco jiného, než PC, ti si libovali, jejich Atari, Comodory či Sinclaiři už tuto vymoženost měly, o Amigách nemluvě, protože tam byl zvuk posunut do poněkud jiných dimenzí). Proto byl pro mě osobně relativně velký šok, když jsem na PC AT 286 poprvé uviděl a hlavně uslyšel hrát první MOD-Playery. Bylo to kdysi na gymplu, nejsem si jist, jestli v prvním či druhém ročníku. Tenkrát přišli spolužáci za mnou s ohromnou novinou, že tam mají program, který krásně hraje. No co, říkal jsem si znaje ty skřípoty ze speakeru, to asi někdo zkusil zacvrlikat rychle za sebou víc tónů, aby to znělo jako dva tóny současně. Jaké bylo moje překvapení, když jsem slyšel z toho titěrného PC speakeru hrát skutečně neslýchané zvuky, jež předčily i staré teslácké rádio ve tvaru puku (někteří si možná na to rádio vzpomenou – bylo vakt božské ;-)). Zkrátka z obyčejného PC speakeru na 286ce šel digitalizovaný zvuk poskládaný tak neuvěřitelně na svojí dobu nádherně, až jsem se z toho do digitálního zvuku úplně zamiloval. Už v té době jsem začal skládat své vlastní songy, jenže ty byly optimalizované pro PC speaker a naštěstí se nezachovaly (ačkoli – v nedávné době jsem vyhrabal staré kotoučové magnetofonové pásky a tam některé z těchto mých prasongů jsou, ovšem v šílené kvalitě, ani nevím, jestli to budu převádět do MP3).


Update 16. září 2008: Rozhodl jsem se, že jeden z vyhrabaných modulů vám sem prsknu k poslechu. Je to fakt šílená kvalita, jak říkám, vyhrabáno ze starých záznamů na cívkách a převedeno rovnou do MP3. Původní modul už snad ani neexistuje… kdyby ho někdo měl, sem s ním.


O co větší bylo překvapení, když necelý rok po této události přišel jiný kámoš se záhadným bastlem – jakýsi tiskárnový konektor, který se na jedné straně strčí skutečně do tiskárnového portu počítače, a z druhé strany čouhal kablík, jež se zapíchl do zesilovače. Jedna z prvních amatérských zvukových karet byla na světě. Z pohledu programátora bylo posílání zvuku do LPT portu daleko snazší naprogramovat – a i pro procesor to bylo snazší to zpracovat – zabralo to podstatně méně procesorového času. Prostě se jednotlivé hodnoty zvukové křivky posílaly do LPT portu a výsledek byl ten, že to hrálo (u PC speakeru tomu předcházely jisté inicializační a čekací instrukce, čímž se to celé trochu zdržovalo). Na PC AT 286 šla z LPT portu vyždímat i frekvence blížící se 44100 Hz. Ovšem stále ještě v 8-bitové kvalitě. V této době vznikly některé mé songy, které se snad dokonce i zachovaly, ale které to jsou, to si asi už nevzpomenu. Stereo DAC LPT převodník se mi do ruky nikdy nedostal, takže první Stereo zvuk jsem byl schopen z PC vydolovat za použití násilného řešení, jenž umožňoval jakýsi Visual Player 2.0, který uměl do Mono zvukové karty poslat jeden kanál a do Mono DAC LPT převodníku druhý kanál. Ty se pak vně počítače rozumným způsobem převedly na Stereo zvuk a to už bylo něco.

Moje první zvuková karta (v PC 386SX/33) byl SoundBlaster 16 Value edition. Ve své době stál přes 5 tisíc, ale byla to skutečně nádhera. Ač jsem netušil, že může znít něco ještě lépe, než 8-bitový zvuk, rozdíl mezi 8 a 16 bity jsem poznal téměř okamžitě. I přesto jsem velmi dlouhou dobu skládal pouze z 8-bitovýc samplů, neb v MODech ani nic jiného použít nešlo a Scream Tracker, který jsem používal později, to tuším taky neumožňoval (to až snad Impulse Tracker, můj nejoblíbenější tracker – tedy program na komponování modulové hudby).

V dobách mého studia na gymnáziu vznikla spousta modulů, některé byly určeny pro budoucí hudební projekt (skupinu H.A.T.E., která dnes nemá s mými moduly v podstatě nic společného a svým způsobem nikdy neměla – komentáře v modulech, které na H.A.T.E. naráží, jsou v podstatě těžce outdated a v zásadě neplatné, nicméně právě tady kapela H.A.T.E. opravdu začala – na jejich webu je o tom v historii zmínka). Na tomto místě si drobet ohřeju polívčičku: Svým způsobem jsem si (aspoň mám ten pocit) vychoval jednoho nástupce (jehož identifikaci tu zatím nebudu proflakovat, ale časem možná tuto pasáž updatnu), který měl také tisíc a jednu chuť dělat moduly, nicméně neznalost teorie hudby mu v tom bránila. Naučil jsem ho tedy teorii, což mu šlo neskutečně rychle (ten člověk má fakt talent) a netrvalo dlouho a velmi snadno mě svými skladbami strčil do kapsy. Skladby dělal ještě donedávna, přičemz z modulů (u něj to byly XM) přešel na emulátory syntetizérů a různých sekvencérů či co já vím, co to bylo (tomu jsem nějak na kloub nepřišel, ač se mi to dost líbilo, no nějak už nebyl čas se tomu věnovat). Ovšem jak se zdá, stejně, jako mě, i jemu došly nápady a skončil u krátkých pěkných loopů, asi jako já :-).

Nu, trochu zpět: Po škole (tedy gymnáziu) jsem ještě chvilku skládal, no pak přišla na řadu vojna. Tam, ač jsem myslel, že mám na rok od počítače pokoj, se mi poštěstilo se k PC opět dostat a s jedním kámošem (Typmanem) jsme se jali založit můj druhý hudební projekt (jež také nebyl dotažen do konce, až nakonec zanikl ještě dřív, než se vůbec dostal na veřejnost, čili ve fázi nápadu) – DJ Venus & DJ Typman (ježiš, jak my byli blbí…;-)). Typman se zde podepsal v podstatě jen na dvou skladbách, zbytek jsem si opět tvořil jen tak v domnění, že z toho jednoho dne uplácáme aspoň jedno CD (přičemž skutečně 1 CD – slovy CD jeden kus – z toho snad opravdu vzešlo a to si nechal Typman – možná ho i rozšířil, což mě ale vůbec netrápí, svůj díl zásluhy na něm bezesporu měl, minimálně měl zajímavé nápady, které jsem já realizoval).

Po tomto víceméně srandaprojektu už jsem si tvořil jen tak sám pro sebe – a toto je vlastně i konec mé tvorby skladeb na PC. Od té doby vzniklo už jen pár trapných loopů a skládaček (remixovat něco v modulech je dost neefektivní, nicméně jde to – je to náročné na kapacitu a takový modul, který má 9 MB, to už je hodně vělká čuňárna – když má modul víc MB, než MPtrojka z něj udělaná, pak už jde efektivnost skutečně do háje).


Prosba:

Kdyby někdo z vás měl nějaké moje moduly, které tady nemám, neváhejte a bez prodlení mi je zašlete na mou mailovou adresu. Existuje (alespoň doufám) pár kousků, které bych skutečně rád dostal zpět, vím o několika raritkách, které mám někde nahrané na kotoučových páskách, možná i kazetách (někdy je sem zkusím dát).

Veškeré skladby si stahujte dle libosti avšak užívejte jich pouze pro vaši osobní potřebu. V případě, že byste je chtěli využít ve vašich vlastních projektech, buďte od té dobroty a dejte v tom vašem projektu nějak jasně najevo, že je to moje práce. Velmi potěšen také budu v případě, že mi dáte vědět, jakým způsobem by případně měly tyto moduly sloužit. Nepožaduji za to žádnou odměnu, pouze bych rád věděl, kdyby nějaký modul měl sloužit k jinému účelu než prostému poslechu a studii jeho struktury.

Díky.


DŮLEŽITÉ UPOZORNĚNÍ: ŽÁDNÁ ZE ZDE VYSTAVENÝCH SKLADEB NEMÁ A NESMÍ MÍT COKOLI SPOLEČNÉHO S JAKÝMKOLI SPOLKEM NEBO SDRUŽENÍM NA OCHRANU AUTORŮ HUDEBNÍCH DĚL (v ČR zejména, nikoli však výhradně OSA, v zahraničí pak všechny obdobné spolky). NEJSEM A NECHCI BÝT CHRÁNĚN ANI ZASTUPOVÁN JAKÝMKOLI Z TĚCHTO SPOLKŮ NEBO SDRUŽENÍ.